PROUD

Open brief aan de buurtbewoners van de Doubletstraat Van: Liberty The Hague, belangenbehartiging vereniging van en door Sekswerkers Den Haag

Wij ontvingen van Liberty The Hague hun open brief over de situatie in de Doubletstraat. 5 maart nodigen zij betrokkenen uit voor een ontbijt. PROUD steunt lokale sekswerkers in hun keuze voor dialoog.
Hieronder de open brief van Liberty The Hague:

Open brief aan de buurtbewoners van de Doubletstraat

Geachte buurtbewoners,

Het is heel goed dat de buurt bewoners hun zorgen, gevoel en gedachtes met de stad delen over de buurt waar ze wonen en waar onze collega’s werken. Liberty the Hague en de sekswerkers uit de Doubletstraat delen een aantal van jullie zorgen over de buurt en willen graag met jullie en alle betrokkenen (politieke partijen, gemeente, handhavers, hulpverleners en exploitanten)  in gesprek gaan over hoe we samen onze buurt schoner en veiliger kunnen maken. We begrijpen en delen de zorgen rondom de overlast in de buurt zoals drugsoverlast, hanggroep jongeren en het illegale tippelen. Daar hebben onze collega’s in de Doublet ook last van , voor hen voelt dat ook niet prettig. De raamstraat sluiten is echter niet de oplossing. Zonder een goed alternatief zullen ze genoodzaakt zijn om op plekken te werken waar het huidige overzicht en de frequente controles niet van toepassing zouden kunnen zijn. De lessen vanuit de sluiting van het Zandpand in Utrecht hebben ons dit geleerd! In de Doubletstraat zijn er controles door camera’s, beveiliging en de exploitanten, de handhavers en de hulpverlening werken zeer goed samen. Het bestrijden van mensenhandel heeft een enorm hoge prioriteit voor iedereen.

We geloven dat als een ieder bereid is om erin te investeren, het mogelijk is om de wijk mooier te maken, een plek waar voor iedereen mogelijk is om er te wonen en te werken. We geloven niet in een oplossing waar een deel van de belanghebbende ontnomen wordt een veilige en vertrouwde werkplek en de ondernemers in de straat onmogelijk wordt gemaakt te ondernemen.

Velen van jullie wonen hier niet zo lang, maar de raamstraat in de Doublet is het al sinds de vorige eeuw deel van de stad. Het behoort tot het culturele erfgoed van de stad.

Liberty nodigt bij deze iedereen die een hart voor deze buurt heeft om de krachten te bundelen om gezamenlijk ervoor te zorgen dat buurt gezelliger en veiliger wordt.

Op maandag 5 maart staan koffie, thee en croissant klaar bij het gebouw van Spot 46, Herengracht 46A om een start te geven aan onze gesprekken. Wilt u hier aanwezig zijn dan kunt u dit melden via onze email adres c.kames@shop-denhaag.nl

Met vriendelijke groet

Het bestuur van Liberty

info@wijzijnproud.nl
Maandag & dinsdag 11:00-17:00
+31 (0)628445537

Prostitutie Informatie Centrum
Enge Kerksteeg 3
1012 GV Amsterdam

Word lid!

Doe je sekswerk? Wordt dan lid bij PROUD! Dan krijg je het eerste sekswerknieuws in je inbox, altijd ondersteuning en een stem in de vereniging!
Meer informatie.</u

Day of Paid Love